hiDayAh ~ kHazinAtUl aSrar

Monday, August 24, 2009

mEngenAng dOsa lalU

diKeheningan malam, tafakur dikesyahduan, merindui janjiMU tuhan

bantuan di perjuangan...

ku titiskan air mata, taubat segala dosa..

moga terangkat penghijab kalbu antara Kau dan aku...

~ermm...selalu kite lupa akan kesilapan, dan dosa2 silam yang kite buatkan??tp selalu kite teringat balik yang byk sgt dosa yang telah kite buat bile kite sdg hadapi sesuatu masalah..

~em, tu la lumrah manusia, ble kite diuji, baru kite ingatkan Allah, baru kite nak sedar akan kesilapan dan dosa yang kite buatkan??tp bile kite xdiuji...yang haram pun dikatakan halal..

~kadang-kadang diri terasa kerdil sgt2 disisiNYA,terlalu byk dosa dan kesilapan yang tanpa kite sedar, byk kali kite dah lakukan..tanpa kite sedar, kite byk buat kesilapan, sama ada pada mak, ayah, kawan2 dan selalunya, kite kerap lalai akan suruhanNYA...

~tp, bile kite diuji sikit, baru kite nak tersedar...Alhamdulillah kalo kite sedar kesilapan tu, sbb ada juga yang bile diuji, lg menyalahkan tuhan atas segala ujian yang diberi..ya Allah, jauhkan la sifat itu dr diriku seandainya aku diuji-MU...

~'perbuatan baik adalah sesuatu perbuatan yang membuat jiwa tenteram dan hati menjadi tenang. dan perbuatan dosa adalah perbuatan yang menjadikan jiwa goncang dan hati gusar, sekalipun kamu mendapat petua dari ahli fatwa' ( direkodkan oleh Imam Ahmad)

~sekarang nie, hati selalu gusar dan selalu xtenteram :( mungkin itu tanda yang diri ni byk sgt buat silap dan dosa..ya Allah, aku memohon keampunan dari-MU ya Allah..

~ya Allah,,ampunkan segala dosa dan kesilapan yang telah aku lakukan..

No comments:

Post a Comment