hiDayAh ~ kHazinAtUl aSrar

Friday, March 4, 2011

~ukhuWahfillAh~


~Alhamdulillah..
tbE2 tErasa tenang sAngAt2 harini..
mAyb..emm..mayb..mayb terasa manisnye ukhuwah
thAnkz buat teman y sudi terima tali persahabatan kerana Allah
thAnkz ^^

insya Allah..kenangAn dan ukhuwah dgn yUsmAzanariah,
telAlu lame..bertAhun2 da rasenye ^^ thankz dik sebab paham perangAi akak
utk teman2 serUmah kat penAng nie ^^

Alhamdulillah..la & syud..even baru kenal pun..tp terAsa sgt2 cam da lame kenal..
roS n fAth..kwn2 upsi, jumpe lg utk same2 ngajar satu skola ^^ tErasa lg indah sbb masing2 terima segala kekhilafan n kekurangan diri kan..

utk yana @ bumblee beE ^^
thAnkz dik..xtaw nape kte leh rapat sampai camni..sdangkan kte xpnah kenal..
xpnAh taw sapE diri ktE masing2..
tp alhamdulillah..ukhuwah kerana Allah..syukuR sgt2..kte jd rapat demi redhaNya ^^

insya Allah..semoga ukhuwah berkekalan ke akhirnya

dEmi cintaMu ya Rabb...


Dalam sujud terakhirku Ya Allah...
kuteriakkan Asma-Mu sekeras-kerasnya
agar runtuh dinding kesombongan dalam hatiku
Dalam sujud terakhirku Ya Rabbi...
ku menangis sejadi-jadinya
biar kering mata ini
namun basah ladang hati yang gersang
Dalam sujud terakhirku Ya Rahman...
kulihat semua dosa yang membayangiku
kelam mencengkram jiwa yang lusuh
Dalam sujud terakhirku Ya Rahim...Dalam sujud terakhirku Ya Rahman...
kulihat semua dosa yang membayangiku
kelam mencengkram jiwa yang lusuh
Dalam sujud terakhirku Ya Rahim...
biarkan aku patah dalam cahayaMu
biarkan kumusnahkan titik-titik kemunafikanku
agar ku kembali dalam pelukan hidayahMu

sAlam ukhUwah ^^

Alhamdulillah...
akhirnya...fuh..fuh..banyaknye abuk..
fuhhh..fuhhh...berabuknye blog nieh >.<
haishhh...rase2nye dkat staun da nie xupdAte >.<
sowi ye inchIk blOg..xdAn nk updAte..
lUpe passwOrd -padahAl malAS sbnanye ~.^
insyA Allah..pAsni leh updAte skEt2 la kowt..
`kOwt` huhu..

khAzinAtul aSrar~ sy kEmbali semulA
sAlam ukhuwAh semuA ~

Monday, February 15, 2010

my nEw liFE ^^

Alhamdulillah..
lame rasenye xupdate blOg nie..
fuuhh..fuuhh...bersawang-sawang asenye..haiiishhh (~.^)

emm..kali ni nak ngarut pasal pe plak ea (~.^)
tajuk pown tbe2 je tulis my nEw liFe..huhu..
alkisahnya..kehidupan baru kat kiSas ler kowt ^^
saje nak share pengalaman dgn dunia baru skarang..
program Minggu Jalinan Kasih baru je abis..cam keciwa sket2 tu ade la kowt :(
ye la, cam xpuas je dgn dak2 baru f4..sbb program diorang ngan UBK n PRS cam sket je..byk taklimat utk diorng nie..tp xpela..len mase, nak wat program khusus utk PRS wif adik2 f4 nieh ^^

so..my nEw liFe....
emmm..nak cite pasal pe je ek..
stakat bangun kol 6 aM,pastu g skola...
balik dlm kol 5-6 pm, pastu dtg balik skola kol 9 sampai 12 am..
pastu balik umah wat sket2 report praktikum, tido jam 3.00 aM..
bangun balik kol 6 aM..huh..jadual harian yang same je nie..
tp ape2 pown..ak xpnah ase penat ^^
alhamdulillah..seyes, penat tu ade sket..tp xrase pown penat sgt2 ke,letih ke ape ke..
mayb dah terbiasa dr minggu ROS hari tu kowt..
pastu suasana y bezz kat skola..dgn pelajar2nye cam kawan2 ^^
tu yang wat penat bley ilang tu ^^

pelajarnye cam kawan2???
yup ^^ kadang2 tersasul gak diorng panggil kakak ^^, xpe, paham sbb nampak sebaya kowt..haha..
xkisah pown, tp kene gak biasakan diri dgn panggilan cikgu ^^
rase cam kawan2 je sbb bley masuk dgn diorng, gurau same2..n anggap cam adik sndri je, yela, umo diorng pown lbey kureng same je cam ecah, adik bongsu..so, xde hal la nak share cite n gurau2 dgn diorng ^^ bez2..

UBK skola nie pown aktif sgt2..bz bebeno ler tgk..cian gak tgk kaunselor2nye kdg2 xcukup tgn..fuhhh..baru terasa penantnye bekerja..seb bek ler de PRS y setia membantu-puji lbey nieh ^^ - yup, pRs skola nie agak aktif gak la berbanding skola2 len..y beznye, kaunselor skola nie nak besekan diorng handle program ^^ wuuuu..bezz glezz sbb mude remaja lg dah diberi peluang handle program, ldk n ape2 yang patut, dlu 1st time merasa nie pown ble dah masuk U..alahai...beruntungler korang sbb dah didedahkan dr awalkan ^^
ape2 pown, gerak kerja diorng mmg meletOop la..nak2 ble tgk flash y sabri wat utk pengenalan prs..adesss..tercabar beb tgk..huhu..kteorng pakai movie maker je..haha

wokey,,cukup suda membebel je dr td..tbe2 dgar perut pown duk membebel,,henggatkan nape, upenye lupe perut lom diisi lg..lapa ler plak (~.~)
insya Allah, t ade mas, tambah lg ler membebel dlm blOg nie ye..daaaaa..
~ukhuwahfillah ~

Thursday, January 7, 2010

ku dAmbakan kEampunan-AMAR

video

Buatmu Sayang...

Dengan nama Allah
Sebaik-baik Pemberi Ganjaran
...

Namamukah yang tertulis di luh mahfuz sana?
Engkaukah yang bakal menemaniku jalan menuju syurga?
Dirimukah yang akan melengkapkan separuh dari agamaku?
Aduhai pria.
Adakah kau yang tercipta untukku?
Jawab pertanyaanku ini.
Jawab!

Kau takkan pernah dapat memberi jawapan
Kerna jawapannya bukan di tanganmu
Tetapi di tanganNya.
Di tangan Tuhan kita; Allah
Tuhanku dan Tuhanmu

Gelisahku memikirkan dirimu
Dan ketakutanku memikirkan Tuhanku
Aduhai pria
Maafkan aku.
Ketakutanku pada Tuhanku melebihi kegelisahanku memikirkanmu

Jemput diriku pabila waktunya tiba
Sebelum sampai saat itu, biarkan aku sendiri bersama Si Dia
Akan kucipta cinta bersama Dia
Sebelum kucipta cinta antara kita

Jadilah dirimu kumbang yang hebat
Dan doakan aku agar menjadi bunga yang mekar

"i've leave him for the sake of Allah"

Sesungguhnya Allah takkan pernah mensia-siakan pengorbananmu sayang
Bilamana kita tinggalkan semua ini kerana Allah semata
Yakinlah!
Akan ada sesuatu yang indah untukmu di pengakhiran nanti

Dan sesungguhnya hari kemudian
itu lebih baik bagimu
daripada yang sekarang (permulaan).
Dan kelak Tuhanmu
pasti memberikan karunia-Nya kepadamu ,
lalu (hati) kamu menjadi puas.
[Ad dhuha: 4 & 5]

Untuk itu
Aku tinggalkan dirimu padaNya

Sesungguhnya
aku bertawakkal
kepada Allah Tuhanku dan Tuhanmu.
Tidak ada suatu binatang melata
melainkan Dia-lah yang memegang ubun-ubunnya.
Sesungguhnya Tuhanku di atas jalan yang lurus.
(Allah Maha Adil)
[Hud: 56]

usah bersedih atas perpisahan sementara ini
jika benar dia tercipta untukmu
tiada apa yang dapat menghalangnya
sebelum saat itu tiba
berdoalah pada Allah moga diberi kekuatan
mohonlah padanya dengan penuh mengharap
Yakinlah pada janji Allah!

Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula). Mereka (yang dituduh) itu bersih dari apa yang dituduhkan oleh mereka (yang menuduh itu). Bagi mereka ampunan dan rezki yang mulia (surga)
[An Nur: 26]



Beruntunglah kamu !
tatkala Allah memilihmu untuk menyedari hakikat perhubungan antara lelaki dan wanita
Allah memilihmu sayang
Jangan pernah sia-siakan kasih sayang Allah ini

maka Allah mengilhamkan kepada jiwa itu (jalan) kefasikan dan ketakwaannya
sesungguhnya beruntunglah orang yang mensucikan jiwa itu
dan sesungguhnya merugilah orang yang mengotorinya
[ As Syams: 8-10]

Sesungguhnya orang-orang yang mengatakan:
"Tuhan kami ialah Allah"
kemudian mereka meneguhkan pendirian mereka,
maka malaikat akan turun kepada mereka dengan mengatakan:
"Janganlah kamu takut dan janganlah merasa sedih;
dan gembirakanlah mereka
dengan jannah yang telah dijanjikan Allah kepadamu
[Fussilat:30]

Dan tika kamu merasa lemah
Mohonlah kekuatan dariNya
Allah itu dekat
yakin pasti

Dan jika syaitan mengganggumu dengan suatu gangguan,
maka mohonlah perlindungan kepada Allah.
Sesungguhnya Dia-lah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui
[Fussilat:36]


~frOm iLuvIslam.com~